אסף מתעד בפנינו תקון בנדיקס לסטרטר של קטמ דופ ktm 2 stroke 250
לפני כשבוע פירסמתי בפורום פולגז פוסט לגבי סטרטר מחליק בדו"פ 250 שלי, חלק מהעונים טענו שהמצבר כנראה לא טעון מספיק.
לאחר טעינה מלאה הבעיה לא נפתרה ולכן החלטתי לפתוח שוב ולנסות לפתור את הבעיה.
ההשערה שלי היתה שהבנדיקס תקוע.
הבנדיקס הוא בעצם שני גלגלי שיניים על ציר אחד האמורים להתרחק זה זה כאשר יש סיבוב של הסטרטר,
הגלג"ש הפנימי יותר נדחף פנימה ומשתלב בגלגל התנופה ומניע אותו.
בסה"כ הפירוק הוא פשוט מכיוון שאיזור הסלילים הוא איזור יבש (ללא שמן), בדגמי E אשר מגיעים עם סטרטר מהחברה יש מעין מכסה נוסף
מפלסטיק שיושב על הקייס ומגן על הסטרטר עצמו.
פירוק שלושה ברגים והמכסה בחוץ, אחר כך ישנו מכסה מתכתי משולש בעל שלושה חורים ושני ברגים נוספים
(הבורג השלישי משותף למכסה הפלסטיק) – גם אותו פירקתי.
הבא בתור היה הסטרטר עצמו אשר מורכב לקייס עם שני ברגים בלבד ואום לנעל-כבל של החשמל- משיכה שמאלה וגם הוא בחוץ.
הסטרטר עצמו:
פירוק הקייס עצמו (לשם כך הייתי צריך לפרק את מגן הגחון, שלא יוצא בלי לפרק סעפת…)
ולשלוף את הבנדיקס :
כך הוא נראה סגור
הבנדיקס היה במצב סגור ותקוע, לאחר ריסוס ב WD40 ומשחק הוא השתחרר…
שימנתי ובדקתי תקינות מהלך, הבנדיקס אמור להיפתח בצורה חלקה וברכות ולהיסגר מעצמו ע"י קפיץ פנימי.
הבנדיקס הוחזר למקומו וכך שאר המכסים.
בהרכבה חזרה – יש לשים לב למיקום הברגים (יש שלושה סוגים בעלי אורך שונה).
ביצעתי בדיקת ההנעה ע"י לחיצה על כפתור הפלא…
הנעה ראשונה והאופנוע חזר לחיים…
בקרוב תיעוד של החלפת שמן בטלסקופים…
מצפים בקוצר רוח לשלבי החלפת שמנים בטלסקופ…..!!!
תודה לך, אחלה הסבר, בשפה פשוטה לומד מכך המון. מקווה לעוד כתבות במיוחד על ארבע פעימות הכוללות החלפת בוכנה וכיוון שסתומים.!