אחרי שעשינו עבודת הכנה אפשר להתחיל לפרק את ה- קטמ שלך לקראת החלפת הבוכנה.
פירוק האופנוע:
הרם את האופנוע על סטנד
פרק את הכיסא – הסר בורג בודד מתחת לכנף האחורית
פרק את מיכל הדלק – הסר בורג בודד במרכז המיכל, שחרר את הפלסטיקה מהתופסנים
ברדיאטור, סגור ברז דלק, נתק צינור דלק ומשוך את המיכל למעלה.
פרק את אגזוז – שחרר מעט את בורגי המשתיק על מנת לתת מעט תנועה בעת הפירוק
(יעזור בהמשך גם להרכבתו של השופר חזרה)
הסר את שני בורגי השופר (אגזוז), שחרר את הקפיצים בעזרת החוט ומשוך
בחוזקה את האגזוז קדימה מהאופנוע, סגור את הפתח בסמרטוט נקי.
ניקוז נוזל הקירור:
מקם דלי מתחת לאופנוע, הסר את הבורג במשאבת המים ופתח את פקק הרדיאטור, המתן לסיום ניקוז המים.סגור את הבורג חזרה
בצע ניקוי יסודי של המנוע וסביבתו מלכלוכים שהצטברו בפירוק האופנוע
פירוק צנרת נוזל הקירור:
שחרר את אזיקוני המתכת בחיבור לרדיאטורים ובחיבור לראש המנוע.
הזז את הצנרת הצידה על מנת שלא תפריע להוצאת והכנסת הצילינדר בהמשך – ניתן לקשור באזיקונים.
פירוק המנוע:
שחרר את הגשר התופס את ראש המנוע
נתק את ראש הפלאג והסר את הפלאג
ודא סביבת עבודה נקייה והכן סמרטוט נקי בהישג יד
הסר את ארבעת בורגי בסיס הצילינדר ומשוך את הצילינדר למעלה – בעדינות
אם הבוכנה למעלה ניתן להורידה בעזרת הקיק
כסה את המנוע בסמרטוט הנקי
החלף את האטם בזהירות שלא יפול לכלוך לתוך המנוע עצמו
ניקוי הצילינדר:
התז חומר לניקוי קרבוראטור לתוך הצילינדר ולאזור שסתום האגזוז עד לירידת כל השמן והפיח.
הנח לצילינדר להתייבש.
זהוא!! פירקת לבד בקלי קלות את האופנוע שלך!! חצי דרך עשינו,
עכשיו נעבור לפירוק הבוכנה הישנה והרכבת החדשה, לסגור את האופנוע להניע ולהמשיך לרכב
פינגבאק: מדריך החלפת בוכנה ל KTM – חלק 3– פירוק הבוכנה הישנה והרכבת חדשה | תחזוקת אופנועי KTM דופים – 2 פעימות