אז פירקת ת-קטמ שלך והכנת אותו להחלפת הבוכנה, קלי קלות, ממשיכים:
פירוק הבוכנה הישנה:
הסר את תפס פין הבוכנה בשני צידי הבוכנה (יש חור עבור השפיץ פלייר)
דחוף את פין הבוכנה בעזרת מברג שטוח, אם הוא לא יוצא ניתן להשתמש במאריך בוקסה ובפטיש – מכות עדינות מאד (סבלנות) כאשר מישהו מצד שני מחזיק את הטלטל והבוכנה בקונטרה על מנת לא לגרום לחופש במיסבי הטלטל. שלוף את הבוכנה ומיסב המחטים, שים לב שהסמרטוט מגם בפני נפילות חלקים לא רצויים לתוך המנוע
הרכבת הבוכנה החדשה:
נקה את הטלטל, הסר את אטם הבסיס הישן ונקה שאריות מהמנוע.
שמן בנדיבות את פין הבוכנה החדש, את מיסב המחטים החדש, את חור הטלטל ואת הבוכנה החדשה בשמן שתי פעימות.
הכנס את מיסב המחטים לחור הטלטל הלבש את הבוכנה וודא שחורי הבוכנה מקבילים לחור המיסב שבטלטל.
(שים לב! על ראש הבוכנה מוטבע משולש – בעת הלבשת הבוכנה על החץ לפנות קדימה לכיוון הרדיאטורים).
החדר את פין הבוכנה מהחור ללא התפס עד שהוא נעצר בתפס של צד שני וסגור עם תפס פין הבוכנה.
ודא שהבוכנה הורכבה בכיוון הנכון – כאשר עוזבים את הבוכנה היא נופלת קדימה.
הרכבת הצילינדר:
וודא שאין שאריות אטם על הצילינדר, וודא שאין לכלוך/גורם זר כלשהו בחלל הצילינדר ובמעברים ושהוא ייבש.
שמן את חלל הצילינדר בשמן שתי פעימות.
הסר את הסמרטוט מהמנוע
וודא שהרינגים במקומם ופתחי הרינגים מול הפינים במגרעות.
לחץ וכווץ את שני הרינגים בו זמנית והתחל להוריד את הצילינדר על הבוכנה.
בחלקו התחתון של הצילינדר ישנן שתי תוספות (אחת מכל צד) שאמורות להתלבש ראשונות על הרינגים ועדיין לאפשר לך ללחוץ אותם.
ברגע שהבוכנה החליקה פנימה שחרר את היד וערוך בדיקה נוספת, וודא שהרינגים לחוצים בתוך המגרעות בכל היקפם ושפתחם נמצא מול הפינים במגרעות.
וודא שלשונית השסתום העליונה בצילינדר (בצורת וי) ממוקמת במדויק מעל ללשונית השסתום התחתונה (בצורת גולה) הנמצאת במנוע התחתון.
החלק את הצילינדר למטה על ארבעת הברגים.
סגור את הברגים בהצלבה – הקפד על סגירה במומנט של שלושים ניוטון.
הרכבת האופנוע:
הרכב את הפלאג וראש הפלאג
הרכב את הגשר
חבר חזרה את צנרת נוזל הקירור והדק את אזיקוני המתכת במקומם המקורי
הרכב את האגזוז והדק את בורגי המשתיק
הרכב את מיכל הדלק, חבר את צינור הדלק.
הרכב את הכסא
מילוי נוזל קירור:
פתח את הפקק ומלא עד לכיסוי תריסי הרדיאטור, פתח את בורג ניקוז האויר בראש המנוע עד ליציאת האוויר/הבועות.
כאשר יוצא הנוזל ללא אוויר סגור את הבורג.
השלם את נוזל הקירור החסר 10 מ"מ מעל גובה תריסי הרדיאטור.
סגור את הפקק.
נקה את האופנוע וערוך בדיקה ויזואלית, וודא שאין נזילות, שכל הצנרת במקומה, ושכל האזיקונים מהודקים.
מומלץ להניע עם תערובת דלק של שלושה אחוז.
פתח ברז דלק.
תן קיק.
והשאר לנו תגובה פה למטה על מה אתה עשית ושיפור המדריך!
בהצלחה! צוות הגריאטריה והמעופפים.
פינגבאק: מדריך החלפת בוכנה ל KTM – חלק 2 – פירוק האופנוע והמנוע | תחזוקת אופנועי KTM דופים – 2 פעימות
יופי של הדרכה!! כל הכבוד חבר'ה
כל הכבוד חברה :)…
האם יש חשיבות בעת הרכבת הרינגים לכיוון שלהם? כלומר האם יש ברינגים צד עליון וצד תחתון?
מדריך מצוין כל הכבוד